Børsaktuelle Digizuite holder styr på de store selskabers billeder

(Reklame) Onsdag den 14. april offentliggjorde SaaS-virksomheden Digizuite at de er på vej på Børsen. Digizuite er en dansk Software-as-a-Service (SaaS) virksomhed, som sælger til et stort bredt puplikum. I denne artikel kan du læse mere om hvad Digizuite laver, og finde ud af om det er en investering for dig.

Hvad laver Digizuite?

Digizuite er en global Software-as-a-Service (SaaS) virksomhed, der udgør en vigtig aktør på det globale DAM-marked (Digital Asset Management). Digizuite leverer kraftfulde DAM-løsninger til virksomheder og organisationer over hele verden. Dagens kunder forventer personlige og rettidige interaktioner, hvilket betyder at mange virksomheder skal øge kvalitet og kvantitet af det indhold de sender til kunderne, eksempelvis gennem deres hjemmeside, mail eller på sociale medier. Det kan være et stort arbejde for virksomhederne at holde styr på alle disse informationskanaler. Derfor har Digizuite udviklet en Digital Asset Management-software, der giver virksomheder en enkelt kilde til alle digitale aktiver, som giver virksomhederne mulighed for at tage kontrol over deres brandindhold, genbruge det og maksimere dets indflydelse på hele kunderejsen.

Ambitionerne

Digizuite går på Nasdaq First North Growth Market for at rejse mellem DKK 51-55 mio. til yderligere global vækst. Digizuite har allerede etableret sig i både Europa og Nordamerika, der hver udgør ca. halvdelen af virksomhedens omsætning.

Provenuet fra den forstående børsnotering skal anvendes til investering i selskabets markedstilstedeværelse i Europa og Nordamerika, samt til at realisere selskabets vækstpotentiale i et attraktivt og globalt vækstmarked ved at investere i produktet og organisationen. Markedet for Digital Asset Management (DAM) løsninger vurderes i dag til at udgøre 3 mia. dollars, og forventes at værste med 20-30 procent årligt de kommende år. Digizuite har med deres børnsnotering ambitioner om at opretholde deres position som en af de førende spillere i branchen.

Digizuite er blevet en vigtig partner for en række kunder, der bl.a. omfatter globale virksomheder i forbindelse med visuelt digitalt indhold. Men Digizuites rejse er kun lige begyndt. Med børsintroduktionen vil Digizuite opnå de nødvendige kapitalressourcer til at erobre nye markeder.

Digizuite har en ambition om at kunne øge ARR (Annual Recurring Revenue) med 400 % over de kommende fire år.

Hvorfor vil Digizuite børsnoteres?

Digizuite forventer at selskabet de kommende år vil opleve stor vækst, og vil for at bistå denne udviking udvide og professionalisere organisationen og salgskanalerne.

Provenuet fra børsnoteringen på Nasdaq First North Growth Market planlægges derfor at anvendes således:  ca. 50% til Salg og Marketing, ca. 25% på acceleration af produktudviklingen, ca. 15% på udvidelse af Service og Supportorganisationen, samt ca. 10% på udvidelse af Ledelse og Administration.

Hvem er Digizuite?

Siden 1. april 2017 har Kim Wolters været den administrerende direktør (CEO) hos Digizuite. Kim har mere end 20 års erfaring fra it- og softwareindustrien og har haft mange succesrige og strategiske lederroller. Som CEO er Kim Wolters ansvar at sikre positiv udvikling og skabe massiv vækst for Digizuite.

Derudover sidder Per Bendsen som chef for Forskning og Udvikling. Per har en imponerende baggrund i både opstarts- og virksomhedsverdenen. Blandt mange bemærkelsesværdige præstationer ledede han det hold, der var ansvarligt for Lego.com-platformen.

I Digizuites bestyrelse sidder bestyrelsesformand Søren Skovbølling, samt Annette Lang Skøvbølling, Michael Koehn Milland og Johan Henrik Jardevall.

Tallene

  • Pris pr. aktie: 8,73 kroner
  • Mindste tegning: 500 stk / 4.365 kroner
  • Forhåndstegning: 28,9 mio. kroner
  • Markedsværdi (pre-money): 200 mio. kroner
  • Tegningsperiode: 16. april 2021 – 29. april 2021
  • Forventet første handelsdag: 7. maj 2021
  • Børs: Nasdaq First North Growth Market
  • Ticker: DIGIZ
  • Certified Advisor: Norden CEF

Se og hør mere om Digizuite

Du kan læse mere om Digizuite og deres vækstrejse på deres investorside.

Du kan møde CEO fra Digizuite, KimWolters, og bestyrelsesformand Søren Skovbølling i vores faste mandagsprogram på vores facebookside Ophelia Invest mandag den 19. april kl 20-21. Her snakker vi om hvordan og hvorfor SaaS-virksomheden Digizuite på vej på Børsen. Det kræver ikke noget særligt af dig at se med, blot at du kan logge ind på Facebook, alternativt se med hos en anden. Du kan også lytte til dem i den podcastepisode af Ophelia Invest Talks der udgives fredag den 16. april 2021.

Du kan følge med og læse mere om andre aktuelle børsnoteringer på vores IPO kalender her.

Disclaimer

Dette informationsmateriale samt tilhørende information skal ikke opfattes som rådgivning. Materialet er udarbejdet uden indblik i individuelle behov, risikotolerancer, mv. og kan på ingen måde erstatte professionel personlig rådgivning. Dette materiale er ikke udarbejdet i henhold til lovkrav beregnet til at fremme uafhængig investeringsanalyse. Sarah Ophelia Møss og Ophelia Invest kan ikke garantere at dette informationsmateriale er korrekt eller uden mangler, og kan ikke drages til ansvar for evt. fejl og mangler. Ophelia Invest og Sarah Ophelia Møss er ikke forpligtet til at opdatere dette informationsmateriale. Historiske afkast er hverken en garanti eller indikation på fremtidige afkast. Værdien af ens investeringer kan falde, såvel som stige, og investorer kan få mindre tilbage end de har investeret.

Ophelia Invest har en samarbejdsaftale med selskabet og modtager penge for at gøre opmærksom på selskabet. Vi stræber dog altid efter at være nysgerrige, objektive og have fokus på oplysning.