Den lille work book til fundamental analyse – peer group analyse

DKK 125,00

Denne bog kommer i forlængelse af Den lille guide til Fundamental analyse og er således en “lillebror-bog” som tilføjer den praktiske dimension til emnet. Intentionen med denne guide er at give dig en forståelig og konstruktiv skabelon for dine egne analyser. Guiden til den såkaldte peer group-analyse er skrevet til dig der er ny i fundamental analyse. 

Vil du have rabat? Få rabat med et Abonnement or Årligt abonnement til vores medlemsklub Ophelia Invest Club

Kategori:

Grundet gældende restriktioner sender vi i den kommende tid pakker direkte til hjemmet. Det er for at undgå at pakkerne strander i en pakkeshop du ikke har adgang til.

Beskrivelse

Intentionen med den lille work book til fundamental analyse er at give dig en forståelig og konstruktiv skabelon for dine egne analyser. Guiden til den såkaldte peer group-analyse er således skrevet til dig der er ny i fundamental analyse. Det specifikke værktøj er nemlig et godt sted at starte. 

 

Om forfatteren

Den lille work book til fundamental analyse er skrevet af Peter storm, som trods sin unge alder ugentligt formidler indhold til Ophelia Invest Club om både teknisk og fundamental analyse. Bogen er redigeret af Martin Gottlob, forhenværende aktieanalytiker og af Sarah Ophelia Møss, ejer af Ophelia Invest og Forlaget Penge.

 

Mere info om den lille work book til fundamental analyse

Denne bog kommer i forlængelse af Den lille guide til Fundamental analyse og er således en “lillebror-bog” som tilføjer den praktiske dimension til emnet. Alle nøgletallene vil du kunne finde i ‘Den lille guide til Fundamental Analyse’, og de nøgletal, som belyses i guidens case, kan du udskifte med andre nøgletal fra “storebror-bogen”, da selve tilgangen og indgangsvinklen i denne work book er den samme.

 

Uddybende om denne work book

Princippet bag peer group-analysen er en sammenligning af selskaber med fælles træk og grundlæggende ligheder, med henblik på at vælge hvilken vi vil investere i.

Styrken ved at sætte selskaber i forhold til hinanden er, at vi opnår en fælles referenceramme og dermed en mere konkret forståelse af, hvad henholdsvis et “godt” og et “dårligt” selskab er.

Vores nøgletal er alle relative, hvilket betyder, at der ikke findes nogen entydige svar. Det forsøger vi i videst mulig udstrækning at afhjælpe med udgangspunkt i kunsten at sammenligne. I den sammenhæng vil det naturligvis ikke give mening at sammenligne f.eks. en bank og et medicinalselskab, da deres forretningsmodeller og brancher ikke har fælles særpræg.

Der er ikke nogen fast eller rigid struktur for, hvad der bør undersøges, men i den case, der gennemgås i denne work book, stilles skarpt på fire punkter, som forhåbentlig nuancerer selskabets styrker og svagheder.

Vi undersøger med udgangspunkt i vores nøgletal:

1) Selskabets resultater
2) Selskabets betalingsevne
3) Selskabets forretningsmodel

Og afslutningsvis undersøger vi, hvorledes ovenstående punkter udmønter sig i selskabets værdisætning. De enkelte begreber bliver alle forklaret i guiden.

 

Information om bogen

Udgivelsesdato: April 2020
Sidetal: 68 sider
Sprog: Dansk
ISBN: 978-87-970981-9-6
Forlag: Forlaget Penge
Format: Hæftet
Udgave: 1

Yderligere information

Vægt0.1 kg
Størrelse14 × 0.5 × 18.5 cm